پس از موفقیت معماری ماجولار کامپکت یا همان پلتفرم CMA که بهصورت مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه پیدا کرد، حالا جیلی اولین پلتفرمی که بهصورت مستقل توسط خودش توسعه یافته را معرفی کرده است. این پلتفرم BMA نام گرفته که مخفف معماری ماجولار سگمنت B است.
پس از موفقیت معماری ماجولار کامپکت یا همان پلتفرم CMA که بهصورت مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه پیدا کرد، حالا جیلی اولین پلتفرمی که بهصورت مستقل توسط خودش توسعه یافته را معرفی کرده است. این پلتفرم BMA نام گرفته که مخفف معماری ماجولار سگمنت B است. جیلی قصد دارد از این پلتفرم بهعنوان پایهای برای طیفی از خودروهای سابکامپکت شامل سدانها، استیشنها، کراساوورها و امپیویها استفاده کند. اولین خودرویی که بر اساس این پلتفرم ساخته شده کراساووری بنام SX11 است که اواخر امسال به بازار خواهد آمد.
جیلی گفته است که این کراساوور جدید به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز شده که 180 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که با همکاری ولوو توسعه پیدا کرده است، هماکنون در مدلهای ولوو XC40 و لینکاند کو 01 مورداستفاده قرار میگیرد؛ اما درحالیکه جیلی تنها یک موتور را برای SX11 تأیید کرده است، پلتفرم BMA قابلیت تجهیز به قوای محرکه دیگری مانند پلاگینهیبریدی و هیبریدی خفیف را هم دارد. علاوه بر این، سازنده چینی تأیید کرده است که در این پلتفرم امکان نصب موتورهای 1 لیتری سه سیلندر توربو و 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو هم وجود دارد.
جیلی در مورد این پلتفرم جدید خود توضیح چندانی نداده است اما آنرا با پلتفرمهای MQB فولکسواگن و TNGA تویوتا مقایسه کرده است. از این پلتفرم در محصولات جیلی و زیرمجموعههایش استفاده خواهد شد. همچنین گفته شده خودروهایی که روی پلتفرم BMA ساخته میشوند در اروپای شرقی، آفریقا، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا عرضه خواهند شد. بازگردیم به کراساوور SX11. گزارشهای قبلی تأیید کردهاند که این خودرو 4.33 متر طول، 1.80 متر عرض و 1.61 متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آنهم برابر با 2.60 متر است که این یعنی کراساوور جدید جیلی کمی بزرگتر از هوندا HR-V است.