ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پس از موفقیت معماری ماجولار کامپکت یا همان پلت‌فرم CMA که به‌صورت مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه پیدا کرد، حالا جیلی اولین پلت‌فرمی که به‌صورت مستقل توسط خودش توسعه یافته را معرفی کرده است. این پلت‌فرم BMA نام گرفته که مخفف معماری ماجولار سگمنت B است.

پس از موفقیت معماری ماجولار کامپکت یا همان پلت‌فرم CMA که به‌صورت مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه پیدا کرد، حالا جیلی اولین پلت‌فرمی که به‌صورت مستقل توسط خودش توسعه یافته را معرفی کرده است. این پلت‌فرم BMA نام گرفته که مخفف معماری ماجولار سگمنت B است. جیلی قصد دارد از این پلت‌فرم به‌عنوان پایه‌ای برای طیفی از خودروهای ساب‌کامپکت شامل سدان‌ها، استیشن‌ها، کراس‌اوورها و ام‌پی‌وی‌ها استفاده کند. اولین خودرویی که بر اساس این پلت‌فرم ساخته شده کراس‌اووری بنام SX11 است که اواخر امسال به بازار خواهد آمد.

لوازم یدکی جیلی ، لوازم یدکی جیلی ، ماجولار ، کامپکت ، CMA ،

جیلی گفته است که این کراس‌اوور جدید به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز شده که 180 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که با همکاری ولوو توسعه پیدا کرده است، هم‌اکنون در مدل‌های ولوو XC40 و لینک‌اند کو 01 مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما درحالی‌که جیلی تنها یک موتور را برای SX11 تأیید کرده است، پلت‌فرم BMA قابلیت تجهیز به قوای محرکه دیگری مانند پلاگین‌هیبریدی و هیبریدی خفیف را هم دارد. علاوه بر این، سازنده چینی تأیید کرده است که در این پلت‌فرم امکان نصب موتورهای 1 لیتری سه سیلندر توربو و 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو هم وجود دارد.

لوازم یدکی جیلی ، لوازم یدکی جیلی ، ماجولار ، کامپکت ، CMA ،

جیلی در مورد این پلت‌فرم جدید خود توضیح چندانی نداده است اما آن‌را با پلت‌فرم‌های MQB فولکس‌واگن و TNGA تویوتا مقایسه کرده است. از این پلت‌فرم در محصولات جیلی و زیرمجموعه‌هایش استفاده خواهد شد. همچنین گفته شده خودروهایی که روی پلت‌فرم BMA ساخته می‌شوند در اروپای شرقی، آفریقا، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا عرضه خواهند شد. بازگردیم به کراس‌اوور SX11. گزارش‌های قبلی تأیید کرده‌اند که این خودرو 4.33 متر طول، 1.80 متر عرض و 1.61 متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن‌هم برابر با 2.60 متر است که این یعنی کراس‌اوور جدید جیلی کمی بزرگ‌تر از هوندا HR-V است.

لوازم یدکی جیلی ، لوازم یدکی جیلی ، ماجولار ، کامپکت ، CMA ،